Excursie op Bali - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Marans - WaarBenJij.nu Excursie op Bali - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Marans - WaarBenJij.nu

Excursie op Bali

Blijf op de hoogte en volg Marans

15 Oktober 2015 | Indonesië, Banjar Semawang

Om 08.0 werden wij opgehaald door onze chauffeur en gids. Anderhalf uur rijden de berg op naar het startpunt om te gaan fietsen bij de berg Catur met een meer met dezelfde naam.
We krijgen allebei een mountainbike met helm. Even oefenen op de parkeerplaats en wennen aan de schakeling. Dan gaat het eerst toch nog een stukje de berg op! Dat is pittig in deze warmte.
Tenslotte gaat het het alleen maar omlaag. Het is heel erg opletten. Het verkeer rijdt links, de wegen zijn niet altijd goed, veel fijn grind op de weg wat slippen kan veroorzaken, een pad door het bos etc. Spannend om te doen. Onze gids stopte met ons bij mooie rijstvelden, laat ons kaneel zien en ruiken, kruidnagelbloempjes en prachtige jasmijn. We stoppen op een bijzondere plaats waar in de palmbomen kokosnoten hangen met daarin de placenta's van de pasgeborenen. De enige plaats op Bali waar dit te zien is. We bezoeken een Balinese familie en mogen hun huizen bekijken. De grootmoeder maakt mooie decoraties die dagelijks geofferd worden. Er zijn eigen heilige plaatsen op hun erf waar dagelijks pret gebeden en geofferd. Zoon en zijn vrouw beeldhouwen uit hout onder andere uiltjes. Deze worden daarna gedecoreerd en verkocht.
We rijden door een desa waar de steenhouwers de meest prachtige beelden maken voor de tempels. Een klein mooi Balinees meisje

• 16 Oktober 2015 - 08:46

Gina:

Hoi Marjo en Hans,
    Op de mountainbike ik zie het helemaal voor me en wat een spannende Tour maar jullie keerden heelhuids terug. En dan alle de ontmoetingen met bijzondere creatieve mensen.
    Geweldig en ik geniet volop van jullie beeldende verhalen.
    Aan het einde van de excursie waren jullie wel toe aan een ontspannende massage??
    Of een duik in het zwembad?
    Geniet en een plezierige dag voordat de koffers gepakt moeten worden.
    Liefs en xx jullie vriendin Gina groet vanuit een grijs Amsterdam.

• 16 Oktober 2015 - 12:18

Ton En Thea:

we hebben genoten van jullie reisverslagen. We wensen jullie een voorspoedige thuisreis en.... doe maar een warme trui in je handbagage want het is hier guur herfstweer en weer tijd voor de warme kachel.

• 16 Oktober 2015 - 13:46

Tom & Monique:

Hoi liefies!!
    Wat een verhalen allemaal en wat een beleving! Zo spannend om te lezen en we zien het allemaal voor ons hoe jullie het vertellen!
    Ik heb alle verhalen t/m vorige week vrijdag geprint en mee genomen naar België zodat Guusje ook kon lezen het met jullie gaat! Ik heb ook de foto's laten zien die je app'te naar mij! Vond ze geweldig en jullie moesten de hartelijk groeten hebben van haar!
    Hier is het maar een koude bedoeling, Tom moest zelfs van de week zijn auto ruiten krabben voordat hij naar zijn werk ging Brrr! Dus idd warm kleden als jullie terug komen!
    Liefs, kussies & een dikke knuffel voor jullie beide! xxx Tom & Monique

• 16 Oktober 2015 - 14:15

Reine En Wim:

Hallo Bali,

Geweldige laatste dag op de mountainbike! Gelukkig heelhuids van afgebracht!!
    Hans en Marjo jullie kunnen terug kijken op een geweldige vakantie (ervaring). Jullie laatste dag is aangebroken, de koffers gepakt en klaar voor de thuisreis ook wel weer fijn om naar het kikkerlandje te gaan waar het even 20 graden kouder is, lekker fris!!!!

Wim en ik wensen jullie een hele fijne thuisvlucht, wij hebben genoten van jullie reisverslagen!!!
    Tot gauw!
    Liefs Reine en Wim

• 16 Oktober 2015 - 21:41

Anneke En Frits:

Hallo lieverds,

Prachtige verhalen en belevenissen. We hebben op afstand meegenoten.
    Wij wensen jullie een goede terugvlucht en gaan jullie vlug zien en knuffelen.

Liefs, Anneke en Frits