Malang - Reisverslag uit Watukenong, Indonesië van Marans - WaarBenJij.nu Malang - Reisverslag uit Watukenong, Indonesië van Marans - WaarBenJij.nu

Malang

Blijf op de hoogte en volg Marans

11 Oktober 2015 | Indonesië, Watukenong

Vandaag zondag 11 oktober, naar de theeplantage Wonosari buiten Malang en het centrum van Malang.
Na een rustige nacht, rond 5.30 wakker geworden door kinderen die naar het zwembad gingen en teveel en te vroeg lawaai maakten. Mijn kussen (Marjo) was het ook niet helemaal.
Na ontbijtje, zonder cappuccino kon niet worden besteld !?, om 09.00 met Sugi naar de theeplantage tegen de berghelling aan. Verkeer in Malang is bizar druk, veel hele lange files. De theeplantage is goed ingericht op bezoekers en het was ook redelijk druk. Onze gids sprak redelijk Engels. Aantal gegevens: 700 ha groot, in 1910 is de plantage begonnen met thee te planten onder Nederlandse leiding, planten komen uit China en India, elke 5 jaar wordt er gesnoeid, er werken/wonen en leven 500 arbeiders op de plantage. De Directie zetelt in Soerabaya. Losse thee gekocht, waarvan een grote theelepel zwarte thee met 200 cc water moet worden gemengd. 5' trekken en mmm.

Terug naar Centrum Malang, buiten programma om, waar Sugi ons naar de vogeltjes- en bloemenmarkt, bizar. Toen naar Toko Oen, waar wij havermout koekjes vonden/kochten/aten. Na de cola klein stukje gelopen en daarna via een mooie boulevard met Tempo Doeloe huizen terug naar hotel.
Heerlijk op terras cappuccino gedronken en bruchettas gegeten.
's-Avonds weer lekker gegeten, koffers gepakt en morgen naar vliegveld Surabaya voor vertrek naar Bali. Laatste week gaat in

• 11 Oktober 2015 - 13:20

Cees En Connie:

Lieve Marjo en Hans, jullie laten ons gewoon meereizen. De indrukken zijn bijna tastbaar in jullie verslagen. Wat een geweldige reis voor jullie in een voor jullie onvergetelijk 2015. Wij gunnen jullie nu, straks op Bali én na terugkomst hier en bij jullie dierbaren nog veel "samen", met veel levendige verhalen die jullie nu hebben opgeslagen!
    Knuffel van ons,
    Cees en Connie

• 11 Oktober 2015 - 13:26

Reine:

Hele Fijne vlucht naar Bali!! Surabaja even aan mij denken, mijn geboorteplaats.
    Liefs XX