Op reis naar Malang - Reisverslag uit Watukenong, Indonesië van Marans - WaarBenJij.nu Op reis naar Malang - Reisverslag uit Watukenong, Indonesië van Marans - WaarBenJij.nu

Op reis naar Malang

Blijf op de hoogte en volg Marans

10 Oktober 2015 | Indonesië, Watukenong

Vanmorgen waren we al vroeg uit de veren.
Om 07.40 uur begonnen we aan onze reis naar Malang.
Onze chauffeur had ons al laten weten dat deze rit plus minus 7 uur in beslag zou nemen. Alles afhankelijk van het verkeer.
Onderweg zouden er verschillende mogelijkheden zijn om foto's te maken,
De omgeving van hoogland naar laagland bestaat voornamelijk uit plateaus waar voor 70% landbouw de bron van inkomsten is. Rijst, zoete aardappelen, wortelen, uien, pompoenen, aardbeien en allerlei ander fruit in overvloed. Een prachtig gezicht waar we mooie foto's van hebben.
Het lukt niet altijd om foto's te uploaden. Gisteren hadden er bijvoorbeeld helemaal geen internet en kon ik niet eens het reisverslag erin zetten.
We zijn gestopt vandaag bij een werkplaats waar van de wortels van Jati hout prachtige sculpturen worden gemaakt. Het hout van de Jati boo
m is prachtig en kostbaar. We hebben er veel van gezien.
De lunch stop is op een mooie plaats waar we uitzicht hebben op de sawa's.
Onze reis gaat voor een deel door de bergen, het busje heeft het er moeilijk mee zo nu en dan,
Onze chauffeur doet zijn best. Een zeer voorzichtige man.
Af en toe zien er een waterval uit de bergen omlaag komen,
Dan weer een meer tussen de bergketens.
Uiteindelijk zijn we weer in het laagland en komen er door dorpjes en zien de bedrijvigheid van de bewoners.
Om 16.00 uur bereiken we Malang en zijn we blij dat we er zijn.
Het lange zitten is voorbij. Morgen om 09.00 uur worden we opgehaald om een theeplantage te gaan bekijken. De middag is vrij voor ons. Zondag is ook een beetje rustdag.
Maandag naar Bali.

• 10 Oktober 2015 - 17:22

Gina:

Hallo Marjo en Hans, alle foto's die doorgekomen zijn,best veel,zojuist bekeken .
    Mooi mooi en samen in ze sarong heel grappig.
    Goede reis naar Bali en vanuit een Onnig Ammsterdam liefs, GimaXx

• 10 Oktober 2015 - 17:34

Anneke En Frits:

Hoi Lieverds,
    Wij krijgen gewoon geschiedenisles van jullie! Prachtig!
    En ook bijzonder indrukwekkend! Wij wensen jullie een goede reis naar Bali en missen jullie wel hoor!!!!
    Dikke kus van ons allemaal XXXXX

• 11 Oktober 2015 - 12:51

Reine En Wim:

Hallo you 2,
    FaceTime met jullie was gezellig! Heb even weer de sfeer kunnen proeven!! Het was even een slikken maar wat een mooie trip van 7 uur naar Malang met prachtige bezienswaardigheden en mooie sawa,s op het plateau.
    Sjonge jonge!!! Geniet samen verder en dadelijk op naar Bali, ook met zijn prachtige tempels!

Heel gezellig onze afspraak! kan niet wachten naar het horen van jullie verhalen en foto,s.
    Liefs,
    Reine en Wim

• 12 Oktober 2015 - 09:46

Marianne:

Lieve Marjo en Hans,

Genieten hoor jullie leuke verslag van jullie reis.
    Wat maken jullie veel mee.
    Reis nog even lekker samen.

Veel liefs,

Marianne