Bukit Lawang en door naar Brastagi - Reisverslag uit Langumba, Indonesië van Marans - WaarBenJij.nu Bukit Lawang en door naar Brastagi - Reisverslag uit Langumba, Indonesië van Marans - WaarBenJij.nu

Bukit Lawang en door naar Brastagi

Blijf op de hoogte en volg Marans

01 Oktober 2015 | Indonesië, Langumba

Om 06.00 uur vanmorgen opstaan. Koude douche ( er is hier geen warm water ) ontbijten en wachten op onze gids.
We gaan met hem een 5 uur durende jungle tocht doen.
We wandelen heel rustig in 20 minuten naar boven. Het weer is rustig en niet te warm. Het Nationale park is ons doel vandaag. Vrij kort nadat we in het park zijn zien we de eerste apen Thomas Lip apen. Prachtige lange staarten en mooie getekende gezichtjes. Dan is daarna de eerste Oerang Utan moeder met kind. De gids heeft bananen en wortels bij zich. De dieren komen rustig het eten halen. Wij mogen ook eten geven. Dan zijn er de Makaken iets onrustiger en zij kunnen iets agressiever zijn legt onze gids uit. Op onze weg komen er meer ontmoetingen met de prachtige Oerang Utan.
Na vier uren lopen door de jungle met een kakofonie aan geluiden komen we bij de rivier aan. Daar wacht ons een lunch om aansluitend te gaan raften. De rivier Bahorok af lekker wild. We zitten / liggen in grote zwarte banden een gids voor en een gids achter. Spectaculair!! We zijn na twee minuten al drijfnat. We maken een enorme duikvlucht om daarna helemaal doorweekt te zijn. Een fantastische ervaring. Terug in de eco lodge weer een koude douche en dan op weg naar Berastaki een reis van 5 uur over hobbel wegen en bochtige wegen. Blij bij aankomst in ons hotel. Even rust en bijkomen. Lekker douchen eten en dan slapen om morgen naar Samosir te vertrekken.

• 01 Oktober 2015 - 19:04

Anneke:

Bij die warmte is een koude douche toch niet erg?? Wat ontzettend gaaf om te raften! lijkt me super om mee te maken. Dan je verhaal over jullie junglebezoek, prachtig! Genieten hoef ik niet te zeggen!!! Dat doen jullie volgens mij volop! Dikke kus uit het werkzame Maarssen! XXX